Verzending en Betaling

Retouren en garantie PrimaTool


Herroepingsrecht / zichttermijn
Ter bescherming van de koper is de Wet "Kopen op Afstand" door de overheid in het leven geroepen.
Kopen op afstand betekend dat je iets koopt van een postorderbedrijf of webwinkel, je hebt het artikel op het moment van aankoop dan niet fysiek kunnen zien.

In de wet staat dat je 14 kalenderdagen bedenktijd krijgt als je een artikel op afstand koopt.
Je kunt het artikel na aflevering thuis bekijken en bedenken of het artikel echt wel is wat je wilt hebben.

Wil je het artikel toch niet hebben? dan kun je het aankoopbedrag van het artikel terug krijgen als je het tijdens de bedenktijd terugstuurt.
Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.
De bedenktijd of zichttermijn van 14 dagen gaat in op het moment dat je het artikel ontvangt.


Wil je een artikel terugsturen?   Download hier het Retour-formulier  


Je hoeft geen reden op te geven waarom je een artikel terug wilt sturen,
uiteraard stellen wij het wel op prijs als je ons een reden kunt aangeven.

Voorwaarden voor het retour sturen zijn:
  • dat het artikel goed en degelijk verpakt en voorzien van porto retour gestuurd word,
  • dat het artikel en verpakking ongebruikt, onbeschadigd en verkoopbaar zijn en met plastic of folie gesealde artikelen niet zijn geopend,
  • dat het artikel binnen 14 dagen na leverdatum aan ons retour gestuurd word.

Je ontvangt na controle van de retourartikelen een credit-factuur per email en het aankoopbedrag van het betreffende artikel word z.s.m. maar uiterlijk binnen 14 dagen retour gestort op uw rekening.
Verzendkosten worden niet voor onze rekening genomen, betaalde verzendkosten worden niet vergoed.


Defect geleverd
Is een artikel defect geleverd dan dient u dit direkt na constatering doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen aan ons te melden via email.
Geef hierbij een uitgebreide melding van de exacte schade zodat wij u een passende oplossing kunnen bieden.  
Verlies, breuk, diefstal of andere schade gedurende transport zijn niet voor ons risico en worden niet door ons vergoed tenzij u gebruik heeft gemaakt van verzekerde verzending.


Verkeerd geleverd
Is een verkeerd artikel geleverd dan dient u dit direkt na constatering doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen aan ons te melden via email.
Wij zullen indien mogelijk het juiste artikel alsnog leveren en berichten u hoe u het verkeerd geleverde kunt retourneren.


Niet geleverd
Bij verzending van uw bestelling krijgt u van ons per email een verzendbericht, normaliter word uw bestelling de volgende werkdag geleverd (binnen Nederland) en binnen 48 uur (in Belgie) of binnen enkele werkdagen (rest van Europa).
Er kan natuurlijk altijd ergens een vertraging optreden, wij adviseren u om na ontvangst van ons verzendbericht minimaal twee werkdagen te wachten voordat u kontakt met ons opneemt, is een besteld artikel dan nog niet geleverd dan kunt u dit aan ons melden via email.
Wij kunnen dan onderzoeken of uw bestelling nog ergens in het verzendtraject zit.




ALGEMENE WENKEN:

Wat zijn de voorwaarden van retour sturen?
Voor retouren geldt dat deze in oorspronkelijke en onbeschadigde staat moeten zijn.
Een retourzending van gesealde artikelen zoals (maar niet beperkt tot) CD, DVD word alleen geaccepteerd als de verpakking ongeopend is.
Stuur het/de artikel(en) voorzien van (voldoende) porto terug naar het opgegeven retour-adres, retourzendingen die niet van (voldoende) porto zijn voorzien worden niet door ons aangenomen.
Betaalde verzendkosten worden nimmer vergoed, de kosten voor het terugzenden van artikelen zijn voor uw rekening.


Risico
Verlies, breuk, diefstal of andere schade gedurende transport zijn bij verzending als brievenbus-post niet voor ons risico en worden niet door ons vergoed, denk hieraan en overweeg al dan niet verzending als pakket-post.

Worden (porto)kosten vergoed?
De meeste van onze klanten willen graag dat hun bestelling zo goedkoop mogelijk word verzonden, dit scheelt immers in het totaalbedrag dat moet worden afgerekend.
Wij laten onze klanten graag zelf die afweging maken om als "brievenbuspost of pakketpost" te (laten) verzenden.
Verzending als Brievenbuspost geschiedt echter altijd op uw eigen risico, schade en (porto)kosten worden bij brievenbuspost niet door ons vergoed.  


GARANTIE:
Op onze artikelen zit de normale fabrieksgarantie.

Uitgesloten van garantie zijn:
verbruiksartikelen zoals (maar niet beperkt tot) batterijen en lampen en schade die voortvloeit uit onjuist of oneigenlijk gebruik, slecht onderhoud, (pogingen tot) modificaties of ongeautoriseerde reparaties.